Filharmonia Częstochowska im. Bronisława Hubermana Filharmonia Częstochowska im. Bronisława Hubermana Filharmonia Częstochowska im. Bronisława Hubermana

Filharmonia Częstochowska im. Bronisława Hubermana Filharmonia Częstochowska im. Bronisława Hubermana

« 2019

Repertuar na luty 2020

2021 »

14 II 2020 piątek

godzina 19:00

sala koncertowa

Kochaj mnie. Koncert walentynkowy

14 II 2020 piątek, godzina 19:00, sala koncertowa

sala koncertowa

Kochaj mnie. Koncert walentynkowy

ARCHIWUM

Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Częstochowskiej
Natalia Rubiś-Krzeszowiak – sopran
Krystian Krzeszowiak - tenor
Tomasz Chmiel - dyrygent
Beata Młynarczyk - prowadzenie koncertu

Tylko Ciebie mam (Carewicz – Franz Lehar)
Co się dzieje, oszaleję (Księżniczka Czardasza – Emmerich Kalman)
Nikt nikogo nigdy tak nie kochał (Paganini – Franz Lehar)
Jakże mam Ci wytłumaczyć (Księżniczka Czardasza – Emmerich Kalman)
Kto wiedeńską ma krew (Wiedeńska krew – Johann Strauss II)
Ach! Jedź do Varażdin (Hrabina Marica – Emmerich Kalman)
Duet księżycowy (Hrabina Marica – Emmerich Kalman)
Chcę słodko marzyć (Hrabina Marica – Emmerich Kalman)
Kto ślub nam dał? (Baron Cygański – Johann Strauss II)
Lekko, zwiewnie (Hrabina Marica – Emmerich Kalman)
Tłumy fraków (Księżniczka Czardasza – Emmerich Kalman)
Chcę cały świat do nóg Ci rzucić (Kwiat Hawaii – Paul Abraham)


Miłość wpisana w nuty, dźwięki i słowa...

W walentynkowy wieczór zapraszamy na wyjątkowy koncert, podczas którego największe miłosne duety wyśpiewają artyści, którzy tą miłością żyją na co dzień: Natalia Rubiś-Krzeszowiak - sopran i Krystian Krzeszowiak - tenor. "Od początku było oczywiste, że chcemy śpiewać o miłości. O tym, co dla nas najważniejsze, co daje siły do życia, do budzenia się i zasypiania z radością - tak oto powstał program wypełniony samymi przebojami - miłosnymi duetami operetkowymi".

Natalia Rubiś - Absolwentka prestiżowego programu operowego w Yale School of Music, w Polsce ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną we Wrocławiu, studiowała również w Hochschule für Musik w Dreźnie. Ostatnimi sukcesami Natalii były debiut w Halce wileńskiej w Warszawskiej Operze Kameralnej, koncerty z Halką w Brukseli, Lizbonie i Pradze oraz nagranie tej opery na płycie CD z Capellą Cracoviensis. Wystąpiła u boku Andreasa Scholla w oratorium Saul w Pradze, Brnie oraz podczas festiwalu Hudba Znojmo z Czech Ensemble Baroque w partii Merab. W sezonie 2018/2019 zadebiutowała w partii Małgorzaty w Fauście oraz w Halce w Operze Wrocławskiej. W marcu 2020 wróci na deski Opery Wrocławskiej, aby zadebiutować w partii Micaëli w Carmen G. Bizeta. Podczas 24. Wielkanocnego Festiwalu Ludwiga van Beethovena wykona rolę tytułową w operze L. Cherubiniego Faniska, dyrygować będzie Łukasz Borowicz oraz partię sopranu solo w Stabat Mater K. Szymanowskiego pod batutą Andreja Boreyko. Na Festiwalu Mozartowskim w Warszawskiej Operze Kameralnej wystąpi w najnowszej produkcji Michała Znanieckiego Don Giovanni, gdzie wcieli się w postać Donny Elviry, pod batutą Tadeusza Kozłowskiego. Na festiwalu Chopin i jego Europa zaśpiewa rolę Broni w operze Hrabina St. Moniuszki, gdzie zespołem Europa Galante zadyryguje Fabio Biondi. Na scenie międzynarodowej zadebiutowała podczas Händel-Festspiele w Halle w czerwcu 2014 roku partią Calisto w operze Giove in Argo G.F. Händla. Od tego czasu wystąpiła z wieloma zespołami i dyrygentami, w różnorodnym repertuarze operowym, od baroku - Eurydyka, Muzyka i Ninfa w Orfeuszu, Cristallina w La fiera di Venezia Salieriego, Romilda w Xerxesie Händla, Sivene w Le Cinesi Glucka, Fiordiligi i Despina w Così fan tutte, Donna Elvira w Don Giovannim Mozarta, po utwory z XX wieku - Helena w Śnie nocy letniej Brittena czy Sa femme w Le pauvre matelot Milhaud. Natalia Rubiś występuje również w repertuarze oratoryjnym w kraju i za granicą. Pod batutą Marka Mosia wykonała Missa pro pace W. Kilara z Chicago Philharmonic na 100-lecie odzyskania niepodległości przez Polskę. Wzięła udział w światowej prapremierze utworu Letter to a composer D. Chesky’ego, jak również w polskiej prapremierze utworu Tempo e tempi E. Cartera na sopran solo i kwartet instrumentów na Festiwalu Nostalgia w Poznaniu. Z Collegium 1704 i Václavem Luksem wystąpiła z kantatami J.S. Bacha w Pradze i Dreźnie oraz z solowym recitalem z muzyką G.F. Händla. Jej dyskografia zawiera CD z duetami miłosnymi nagrane dla DUX wspólnie z jej mężem, tenorem Krystianem Krzeszowiakiem, Kochaj mnie, DVD wydane przez Narodowy Instytutu Fryderyka Chopina z Requiem G. Donizettiego nagrane wspólnie z Collegium 1704. W sierpniu tego roku wydane zostały dwie opery z jej udziałem La fiera di Venezia A. Salierego, nagrane z zespołem L’arte del monde dla Deutsche Harmonia Mundi oraz Krakowiacy i górale J. Stafaniego, kolejny projekt z Collegium 1704 dla Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina. Występowała z takimi dyrygentami jak: Fabio Bonizzoni, Rune Bergmann, Jan Tomasz Adamus, Rachel Podger, Roman Válek, Marcin Sompoliński, Adam Banaszak, Marcin Nałęcz-Niesiołowski, Jarosław Thiel, Gioele Muglialdo, Wiktor Kociuban, Dawid Runtz, Marek Czekała, Jacek Rogala i inni. W marcu 2019 zdobyła II nagrodę na 2. Międzynarodowym Konkursie im. Antoniny Campi, kwietniu 2018 podczas konkursu im. Marcello Giordano na Sycylii zdobyła nagrodę Debiut w Opera Carolina w USA. Jest finalistką konkursu Belvedere w Moskwie i w Jurmali oraz konkursu im. Giusy Devinu w Teatrze Operowym w Cagliari. W 2013 roku zdobyła nagrodę specjalną na konkursie im. Marii Malibran w Mediolanie, w 2010 zdobyła nagrodę Giovane Promessa na konkursie Musica Sacra w Rzymie. Jest laureatką drugiej nagrody na konkursach "21st Century Art" w Kijowie (2009) oraz im. Franciszki Platówny we Wrocławiu (2008). Od kilku lat współpracuje z Wojciechem Siudmakiem przy Międzynarodowym Projekcie Pokoju Wieczna Miłość, którego jest Ambasadorką. Natalia Rubiś jest reprezentowana przez Stowarzyszenie im. Ludwiga van Beethovena. 

Krystian Adam Krzeszowiak. Urodzony w Jaworze (gdzie w 2014 roku otrzymał nagrodę Honorowego Obywatela Miasta). Występuje w Teatro alla Scala, Teatro La Fenice, ROH Covent Garden, Carnegie Hall, Teatro Real de Madrid, Arena di Verona Teatro Filarmonico, Teatro Carlo Felice, Accademia Nazionale di Santa Cecilia, Château de Versailles, w Operze w Amsterdamie, w Operze w Filadefii i innych. Współpracuje z „Monteverdi Choir and Orchestra” i „English Baroque Soloists” - Sir John Eliot Gardiner, „Il Giardino Armonico” – Giovanni Antonini, „Concerto Italiano” – Rinaldo Alessandrini, „Accademia Bizantina” - Ottavio Dantone, „La Risonanza” – Fabio Bonizzoni, "Europa Galante" - Fabio Biondi, „L’Arte del Mondo” – Werner Ehrhardt, „Modo Antiquo” – Federico Maria Sardelli, „Collegium 1704" - Vàclav Luks, „I Barocchisti” – Diego Fasolis, „Ensemble Mattheus” - Jean-Christophe Spinosi, „Capella Cracoviensis” - Jan Tomasz Adamus. Nagrywa dla Sony z Teodorem Currentzisem Le Nozze di Figaro, dla Deutsche Grammophon z Claudio Abbado Dixit Dominus, Passacaille z Lorenzo Ghielmim Passio secundum Joannem, dla Dynamic z Federico Maria Sardellim Il mondo alla rovescia, dla Signum Classics Il sogno di Scipione z Ianem Pagem, dla Deutsche Harmonia Mundi - z Giulio Prandim Sacred Music, z Wernerem Ehrhardtem La finta giardiniera Anfiossiego, La fiera di Venezia Salieriego oraz Begräbnis Kantate Krausego, dla Accent Messiah Händla z Vaclavem Luksem. Wraz z żoną, Natalią Rubiś, nagrał płytę z duetami miłosnymi „Kochaj mnie” dla DUX. W 2017 Krystian odbył światowe tournée z Sir. J.E. Gardinerem jako odtwórca tytułowej roli w operze Orfeusz Cl. Monteverdiego oraz jako Telemaco w Il ritorno d'Ulisse in patria występując m.in. w Teatro La Fenice w Wenecji, Harris Theater w Chicago, na Festiwalu w Aix-en-Provence, Salzburger Festspiele, w Edynburgu, Bristolu, Lucernie, Barcelonie, Berlinie, Paryżu i w nowojorskiej Carnegie Hall. Jego ostatnie operowe występy to: tytułowy Idomeneo w Israeli Opera House w Tel Awiwie (dyr. M. Gamba), L’Ercole Amante w Opera Comique w Paryżu (dyr. R. Pichon), Orfeo ed Euridice Haydna w Eisenstadt (dyr. E. Onofri), Rodelinda Opera de Lyon (dyr. S.Montanari), Arbace w Idomeneo w Teatro Real w Madrycie (dyr. Ivor Bolton), Król Roger na Festiwalu Wratislavia Cantans (dyr. J. Kasprzyk), Adriana Lecouvreur (dyr. D. Oren) i Wesele Figara w ROH Covent Garden (dyr. I. Bolton), Czarodziejski flet w Opéra Royal de Wallon w Liège (dyr. P. Arrivabeni), La Pietra del paragone oraz Il re pastore w Théâtre du Châtelet w Paryżu, Philemon und Baucis w Operze w Monte Carlo (dyr. F. Biondi), L'Olimpiade w Theater an der Wien (dyr. V. Luks), Giove in Argo na Händel Festspiele w Halle (dyr. W. Ehrhardt), Idomeneo w ROH Covent Garden (dyr. M. Minkowski), L'occasione fa il ladro w Théâtre des Champs-Élysées (dyr. E. Mazzola), La fanciulla del West w La Scali (dyr. R. Chailly), Le nozze di Figaro w Operze w Amsterdamie (dyr. I. Bolton), Don Giovanni w Teatro dell'Arte - La Triennale w Mediolanie (dyr. S. Toni, scenografie Fornasetti), Don Giovanni w Operze w Tel Awiwie (dyr. D. Oren) oraz Mosè in Egitto w Teatro di San Carlo w Neapolu (dyr. S. Montanari). Artysta występuje również w repertuarze oratoryjnym, wykonując m.in. z Mattheus Passion, Weihnachtsoratorium, h-moll Messe, (Bach), Messiah, La Resurrezione, Saul, Solomon, Theodora, Il trionfo del Tempo e Disinganno, Israel in Egypt, Judas Maccabaeus (Händel). Najbliższe plany artystyczne Krystiana to Achille in Sciro (Corselli) w Teatro Real w Madrycie (dyr. I. Bolton), europejskie tournée z L’Orfeo (Monteverdi) z Ch. Pluhar, Die Entführung aud dem Serail (Mozart) na Festiwalu w Glyndebourne (dyr. N. Carter). Krystian ukończył Akademię Muzyczną we Wrocławiu w klasie prof. Bogdana Makala, studiował w Conservatorio „G. Verdi” w Mediolanie oraz w Accademia Internazionale della Musica di Milano. 

Kochaj mnie. Koncert walentynkowy Kochaj mnie. Koncert walentynkowy Kochaj mnie. Koncert walentynkowy Kochaj mnie. Koncert walentynkowy Kochaj mnie. Koncert walentynkowy Kochaj mnie. Koncert walentynkowy Kochaj mnie. Koncert walentynkowy Kochaj mnie. Koncert walentynkowy Kochaj mnie. Koncert walentynkowy Kochaj mnie. Koncert walentynkowy Kochaj mnie. Koncert walentynkowy Kochaj mnie. Koncert walentynkowy Kochaj mnie. Koncert walentynkowy Kochaj mnie. Koncert walentynkowy Kochaj mnie. Koncert walentynkowy Kochaj mnie. Koncert walentynkowy Kochaj mnie. Koncert walentynkowy Kochaj mnie. Koncert walentynkowy Kochaj mnie. Koncert walentynkowy Kochaj mnie. Koncert walentynkowy Kochaj mnie. Koncert walentynkowy Kochaj mnie. Koncert walentynkowy Kochaj mnie. Koncert walentynkowy Kochaj mnie. Koncert walentynkowy Kochaj mnie. Koncert walentynkowy Kochaj mnie. Koncert walentynkowy Kochaj mnie. Koncert walentynkowy Kochaj mnie. Koncert walentynkowy Kochaj mnie. Koncert walentynkowy Kochaj mnie. Koncert walentynkowy Kochaj mnie. Koncert walentynkowy Kochaj mnie. Koncert walentynkowy Kochaj mnie. Koncert walentynkowy Kochaj mnie. Koncert walentynkowy Kochaj mnie. Koncert walentynkowy Kochaj mnie. Koncert walentynkowy Kochaj mnie. Koncert walentynkowy Kochaj mnie. Koncert walentynkowy Kochaj mnie. Koncert walentynkowy Kochaj mnie. Koncert walentynkowy Kochaj mnie. Koncert walentynkowy Kochaj mnie. Koncert walentynkowy Kochaj mnie. Koncert walentynkowy Kochaj mnie. Koncert walentynkowy Kochaj mnie. Koncert walentynkowy Kochaj mnie. Koncert walentynkowy Kochaj mnie. Koncert walentynkowy