8 III 2025 sobota, godzina 18:00, sala koncertowa
sala koncertowa
Koncert nie tylko dla Pań
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Częstochowskiej
Małgorzata Trojanowska – sopran
Tomasz Krzysica - tenor
Jan Miłosz Zarzycki – dyrygent
Najpiękniejsze arie i duety z oper i operetek. W programie m.in.: Verdi - Traviata - aria Violetty, Dvořák - Taniec Słowiański 3 z op. 46, Strauss Kuplety Barinkaya z opery Baron cyganski, Wielka sława to żart
Małgorzata Trojanowska. Absolwentka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Białymstoku (dyrygentura chóralna, 2008) oraz śpiewu solowego (2011). Kształciła się także podczas kursów wokalnych z wybitnymi artystami. Laureatka licznych konkursów, w tym „Złote Głosy” w Warszawie, Międzynarodowego Festiwalu Belcanto i Konkursu Moniuszkowskiego. Stypendystka Ministra Kultury (2010/11). Zadebiutowała w roli Halki w operze „Halka” na scenie Teatru Wielkiego – Opery Narodowej. Współpracuje z Zespołem Muzyki Dawnej „Diletto” A. Moniuszko i występuje na renomowanych scenach, m.in. Operze i Filharmonii Podlaskiej, Filharmonii Częstochowskiej oraz w koncertach z orkiestrami w Polsce i za granicą. Jej repertuar obejmuje m.in. opery, oratoria, pieśni oraz utwory współczesne. Brała udział w nagraniach: rekonstruowanych dzieł dawnych kompozytorów polskich – „Dawni mistrzowie – nowo odkryci”, Mszy S. Ziemianowskiego, pieśni i arii W.A. Mozarta, pieśni pasyjnych z zespołem wokalnym Pro Opere. Współpracowała z wieloma wybitnymi dyrygentami i orkiestrami.
Tomasz Krzysica ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Gdańsku. Jest laureatem prestiżowych konkursów wokalnych, m.in. w Nowym Sączu, Mediolanie i Warszawie. Występował na scenach operowych w Polsce i za granicą, m.in. w Operze Bałtyckiej, Warszawskiej Operze Kameralnej, Operze w Tuluzie oraz Théâtre du Châtelet w Paryżu. Współpracował z wybitnymi dyrygentami, takimi jak Charles Dutoit, Kurt Mazur czy Yuri Temirkanov, wykonując repertuar operowy, oratoryjny i kantatowy, w tym dzieła Bacha, Mozarta, Haydna i Kilara. Jego występy były rejestrowane przez Polskie Radio i wydawnictwa fonograficzne, a nagranie Musica Sacromontana otrzymało nominację do nagrody Fryderyk 2010. Od 2014 roku prowadzi działalność pedagogiczną na Akademii Sztuki w Szczecinie, a od 2017 roku jest solistą Polskiej Opery Królewskiej. Regularnie bierze udział w prestiżowych festiwalach muzycznych, m.in. Wratislavia Cantans i Festiwalu Mozartowskim, współpracując z czołowymi artystami sceny operowej.
Jan Miłosz Zarzycki ukończył Akademię Muzyczną w Katowicach (skrzypce, 1990) oraz dyrygenturę we Wrocławiu (1994, z wyróżnieniem). Kształcił się także w Wiedniu i Berlinie pod kierunkiem takich mistrzów jak Seiji Ozawa, Kurt Masur i Claudio Abbado. Współpracował z Operą Wrocławską oraz większością polskich orkiestr filharmonicznych, koncertując w Europie i USA. Jest laureatem prestiżowych konkursów dyrygenckich, m.in. w Białymstoku i Parmie, co zaowocowało tournée koncertowym po Włoszech. Współpracował z wybitnymi solistami, takimi jak Krzysztof Penderecki, Mścisław Rostropowicz, Konstanty Andrzej Kulka i Janusz Olejniczak. Regularnie występuje z Sinfonią Varsovią i Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia. Jest wykładowcą Akademii Muzycznej w Warszawie i Łodzi, kieruje Międzynarodowymi Młodzieżowymi Warsztatami Muzycznymi w Szczecinie oraz od 2004 roku pełni funkcję dyrektora naczelnego i artystycznego Filharmonii Kameralnej im. Witolda Lutosławskiego w Łomży.
fot. Agnieszka Małasiewicz
- W centrum sceny sali koncertowej dyrygent w czarnym fraku prowadzi muzyków, unosząc ręce. Przed orkiestrą stoi dwoje solistów – mężczyzna w ciemnym garniturze i kobieta w długiej, czerwonej sukni – śpiewający do mikrofonów. W tle muzycy orkiestry symfonicznej skupieni są na nutach. Widownia, siedząca w rzędach foteli, uważnie śledzi występ. Scena udekorowana jest kwiatami, a oświetlenie podkreśla ciepłą atmosferę wydarzenia.
- Śpiewaczka-solistka w eleganckiej, czerwonej sukni wykonuje arię, śpiewając z szeroko rozłożonymi rękami i radosnym wyrazem twarzy. Przed nią stoją dwa mikrofony na statywach. W tle widać muzyków orkiestry symfonicznej, ubranych w eleganckie stroje, grających na instrumentach smyczkowych. Scena ma klasyczny charakter.
- Mężczyzna ujęty z profilu w eleganckim, czarnym garniturze śpiewa na scenie, wyrażając emocje gestem ręki. Ma ciemne włosy i brodę. Jego twarz jest pełna pasji, a usta otwarte w trakcie występu. Na pierwszym planie rozmyte kontury instrumentów orkiestry.
- Na pierwszym planie znajduje się dyrygent ubrany w elegancki czarny frak i muszkę, gestykulujący dłońmi podczas dyrygowania. Przed nim stoi pulpit z nutami. Wokół dyrygenta muzycy grają na instrumentach smyczkowych, a w tle widać muzyków sekcji dętej. Wszyscy są ubrani w eleganckie stroje koncertowe – mężczyźni w czarnych garniturach i białych koszulach, a kobiety w czarnych sukniach lub bluzkach. Na scenie rozmieszczone są pulpity na nuty. Cała scena jest dobrze oświetlona, podkreślając atmosferę koncertu.
- Widownia sali koncertowej wypełniona ludźmi, którzy z entuzjazmem biją brawo. Publiczność składa się głównie z dorosłych i starszych osób, ubranych elegancko, w garnitury, marynarki i sukienki. Ludzie wyglądają na zadowolonych, uśmiechają się i wyrażają swoje uznanie dla artystów na scenie. W tle widać kolejne rzędy czerwonych foteli oraz drewniane elementy wnętrza sali koncertowej. Zdjęcie oddaje atmosferę kulturalnego wydarzenia i radość zgromadzonych widzów.


























































