9 VI 2017 piątek, godzina 19:00, sala koncertowa
sala koncertowa
Niemieckie Requiem - koncert przeniesiony
Szanowni Państwo
Filharmonia Częstochowska informuje, że z przyczyn od niej niezależnych koncert 9 czerwca 2017 "Niemieckie Requiem op. 45" Johannesa Brahmsa zostaje przeniesiony na 20 października 2017.
Zakupione bilety nie zachowują ważności na koncert 20 października. Zwroty przyjmuje Kasa Filharmonii.
Za zmianę przepraszamy!
Zakupione bilety nie zachowują ważności na koncert 20 października. Zwroty przyjmuje Kasa Filharmonii.
Za zmianę przepraszamy!
Johannes Brahms
Niemieckie Requiem op. 45
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Częstochowskiej
Chór Filharmonii Częstochowskiej „Collegium Cantorum” (przyg. Janusz Siadlak)
Chór Filharmonii Łódzkiej (przyg. Dawid Ber)
Ewa Biegas – sopran
Adam Szerszeń - baryton
Adam Klocek – dyrygent
Małgorzata Jeruzal - słowo o muzyce
Ein Deutsches Requiem Johannesa Brahmsa to utwór powstały pod wpływem śmierci matki kompozytora w 1865 roku. Praca nad Requiem trwała do roku 1868, a ostateczna wersja dzieła składa się z siedmiu części. Wbrew tytułowi, nie jest to jednak msza żałobna, ale raczej liryczna refleksja nad śmiercią, niosąca pocieszenie żyjącym. Brahms wybrał teksty z Biblii Lutra, zarówno ze Starego jak i Nowego Testamentu, skorzystał także z Apokryfów.
Dzieło składa się z siedmiu części ułożonych symetrycznie wokół centralnego, czwartego, ogniwa. Partie solowe pojawiają się w ogniwach trzecim (baryton) i piątym (sopran), części druga i szósta są potraktowane najbardziej symfonicznie, zaś pierwsza i siódma część zaweirają ten sam materiał muzyczny i operują tekstami o podobnym wyrazie. Charakterystyczną ciemną barwę dźwięku pierwszej części Requiem Brahms osiągnął poprzez rezygnację z partii skrzypiec: smyczki tworzą jedynie kontrabasy, wiolonczele i altówki.
Dzieło składa się z siedmiu części ułożonych symetrycznie wokół centralnego, czwartego, ogniwa. Partie solowe pojawiają się w ogniwach trzecim (baryton) i piątym (sopran), części druga i szósta są potraktowane najbardziej symfonicznie, zaś pierwsza i siódma część zaweirają ten sam materiał muzyczny i operują tekstami o podobnym wyrazie. Charakterystyczną ciemną barwę dźwięku pierwszej części Requiem Brahms osiągnął poprzez rezygnację z partii skrzypiec: smyczki tworzą jedynie kontrabasy, wiolonczele i altówki.